DANE KONTAKTOWE
DANE TELEADRESOWE
Wyrażam zgodę na przetwarzanie i przetrzymywanie moich danych osobowych niezbędnych do korzystania z materiałów serwisu przez NID zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997r. (Dz. U. Nr 133, poz. 883).

PRZYPOMNIJ HASŁO

INFORMACJE OGÓLNE

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

    DLA WŁAŚCICIELI I ZARZĄDCÓW

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

      DLA SPECJALISTÓW

      Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

        << < KALENDARIUM / 2012 / KWI > >>

          DZIEDZICTWO
          KULTUROWE W REGIONACH

          mapa WYBIERZ WOJEWÓDZTWO
           
           
           
          KRAJOBRAZ MOJEGO MIASTA
          W 2016 roku Narodowy Instytut Dziedzictwa zainaugurował kampanię społeczną pod hasłem „Krajobraz mojego miasta” z dedykowaną stroną internetową: www.krajobrazmojegomiasta.pl

          Najistotniejszym elementem kampanii jest film szkoleniowy „Krajobraz mojego miasta” przygotowany przez Narodowy Instytut Dziedzictwa na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

          Film powstał z inicjatywy prof. Magdaleny Gawin, Generalnej Konserwator Zabytków i Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Stanowi on część kompleksowego projektu zachęcającego do zmian w krajobrazie polskich miast. Jego celem jest zwiększenie świadomości i poczucia odpowiedzialności władz samorządowych za ochronę dziedzictwa lokalnego. Przedstawia on zagadnienia związane z zarządzaniem przestrzenią publiczną: miejscami pamięci, zielenią, reklamami zewnętrznymi oraz szeroko pojętą ochroną miejsc zabytkowych. Materiał filmowy zwraca uwagę na te problemy z zakresu ochrony dziedzictwa, na które rzeczywiście realny wpływ mają samorządy.  

          Kampania rozpoczęła się cyklem audycji zrealizowanych we współpracy z Programem Trzecim Polskiego Radia, które były emitowane na falach rozgłośni od 6 do 27 sierpnia 2016 roku. Tematy audycji bezpośrednio nawiązywały do filmu szkoleniowego i poruszały następujące zagadnienia: ochrona historycznej przestrzeni, chaos reklamowy, oświetlenie w mieście, estetyka i użyteczność miejskich placów, zieleń w mieście.  

          By nadać kampanii rozgłos 1 grudnia 2016 roku w Kinie Wisła w Warszawie odbyła się oficjalna premiera filmu „Krajobraz mojego miasta”. Na specjalnie zorganizowaną konferencję prasową, poprzedzającą pokaz, zaproszono dziennikarzy, którzy mieli możliwość zadania pytań prof. Magdalenie Gawin - Podsekretarzowi Stanu MKiDN, Generalnemu Konserwatorowi Zabytków, prof. Małgorzacie Rozbickiej – Dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa oraz Zdzisławowi Sipierze - Wojewodzie Mazowieckiemu. Po filmie odbył się panel ekspercki połączony z dyskusją. Kolejne premiery wojewódzkie zrealizowane w podobnym formacie odbyły się w Bydgodzczy (kwiecień 2017 r.) oraz Łodzi (maj 2017 r.)

          Kampania kontynuowana jest także w 2017 roku i  obejmuje szereg działań na rzecz promocji estetyki i ładu w przestrzeni publicznej. W tym roku położyliśmy szczególny nacisk na współpracę z mediami, w ramach której:

          - wyprodukowaliśmy serię spotów promujących kampanię z udziałem aktorów z serialu "Ranczo", których emisja zaplanowana jest na wrzesień i październik 2017 r.

          - upowszechnianiamy film "Krajobraz mojego miasta" poprzez anteny regionalne TVP. Dzięki tej współpracy film ma szansę dotrzeć do szerszego grona odbiorów, zapewni kampanii rozgłos, wzmocnimy przekaz, co pozwoli zachęcić widzów do działań oddolnych na rzecz poprawy estetyki w polskich miastach i miasteczkach.

          - wyemitowaliśmy film "Krajobraz mojego miasta" na antenie TVP Kultura (maj 2017 r.)

          - na antenie Radia PiK odbyły się wejścia "na żywo" ze specjalnego studia towarzyszącego premierze wojewódzkiej filmu w Bydgoszczy

          - wywiadów dla Radia PiK i Łódź oraz TVP Bydgoszcz i Łódź udzieliła Dyrektor NID prof. Małgorzata Rozbicka.

          Poprzez intensywną współpracę z mediami ogólnopolskimi i regionalnymi pragniemy dotrzeć z naszym przekazem do jak największej liczby odbiorów. Chcemy by nasza kampania na rzecz estetyki miasta, opanowania chaosu reklamowego w przestrzeni miejskiej przyniosła realne rezultaty w postaci pięknego, wolnego od reklam, zachwycającego historyczną przestrzenią krajobrazu Polski.


          Najbliższe działania ramach kampanii społecznej "Krajobraz mojego miasta":

          - premiera wojewódzka filmu w Poznaniu (wrzesień 2017 r.)

          - emisja na antenach TVP spotów z udziałem aktorów z serialu "Ranczo" (wrzesień/październik 2017 r.)

          - temat wydarzeń odbywających się w ramach tegorocznej, 25. edycji Europejskich Dni Dziedzictwa - Krajobraz dziedzictwa, dziedzictwo krajobrazu - nawiązuje do zagadnień poruszanych przez kampanię

          - uruchomienie dedykowanego portalu dla samorządowców (październik 2017 r.)

          Więcej aktualności na www.krajobrazmojegomiasta.pl