DANE KONTAKTOWE
DANE TELEADRESOWE
Wyrażam zgodę na przetwarzanie i przetrzymywanie moich danych osobowych niezbędnych do korzystania z materiałów serwisu przez NID zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997r. (Dz. U. Nr 133, poz. 883).

PRZYPOMNIJ HASŁO

INFORMACJE OGÓLNE

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

    DLA WŁAŚCICIELI I ZARZĄDCÓW

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

      DLA SPECJALISTÓW

      Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

        << < KALENDARIUM / 2012 / KWI > >>

          DZIEDZICTWO
          KULTUROWE W REGIONACH

          mapa WYBIERZ WOJEWÓDZTWO
           
           
           
          Kampania społeczna Narodowego Instytutu Dziedzictwa
          2015.11.04

          Kampania społeczna Narodowego Instytutu Dziedzictwa

          We wrześniu br. ruszyła ogólnopolska kampania społeczna pod hasłem „Chroniąc zabytki – wybierasz przyszłość”.

          Celem kampanii jest aktywizacja społeczeństwa do działań na rzecz ochrony zabytków i uświadomienie, że ich los leży w naszych rękach. To właśnie odpowiedzialne działania każdego z nas  mogą przyczynić się do zatrzymania często nieodwracalnych procesów degradacji zabytków. Oprócz kształtowania aktywnej postawy społecznej wobec ochrony zabytków, kampania społeczna ma także popularyzować wiedzę o zabytkach oraz przypomnieć, o znaczącej roli jaką odgrywają ślady minionych epok w codziennym życiu.

          Poprzez kampanię społeczną „Chroniąc zabytki – wybierasz przyszłość” Narodowy Instytut Dziedzictwa chce zwrócić uwagę, by nie zapominać o tych najbliższych człowiekowi zabytkach związanych z historią własnej rodziny, bowiem każda zachowana fotografia lub inna, rodzinna pamiątka przekazywana z pokolenia na pokolenie pozwoli pielęgnować pamięć o przodkach. Pragniemy również zainteresować społeczeństwo zabytkową architekturą, parkami i ogrodami, jak również tradycjami, obyczajami czy przekazem niematerialnym oraz pokazać, jak ważną rolę w ochronie zabytków odgrywa odpowiedzialne i świadome istoty dziedzictwa kulturowego społeczeństwo.

          Chroń, zwiedzaj, poznawaj! Zabytki to nasza wspólna przyszłość.

          Kampania społeczna „Chroniąc zabytki – wybierasz przyszłość” koncentruje się na 3 aspektach:
          społecznym – edukacja i aktywizacja społeczeństwa w działaniach na rzecz ochrony zabytków
          ekonomicznym – pozyskiwanie środków finansowych na rewitalizację zabytkowych obiektów
          kulturowym i historycznym – podkreślenie wartości historycznej dziedzictwa i konieczności zachowania jego dla przyszłych pokoleń

          W ramach kampanii Narodowy Instytut Dziedzictwa zachęca do udziału:

           - w ogólnopolskim konkursie filmowym ZABYTKOMANIA (więcej informacji tutaj)
          - w konkursie na opracowanie materiałów edukacyjnych dla szkół w zakresie dziedzictwa kulturowego (więcej informacji tutaj)
          - w programie „Wolontariat na rzecz dziedzictwa” (więcej informacji tutaj)

          Kampania społeczna „Chroniąc zabytki – wybierasz przyszłość” została zainaugurowana podczas tegorocznej 23. edycji Europejskich Dni Dziedzictwa.

          Organizatorem kampanii jest Narodowego Instytutu Dziedzictwa.
          Akcję wspiera Generalny Konserwator Zabytków.


          Więcej informacji udziela:
          Wioletta Łabuda – Iwaniak
          Rzecznik Prasowy / Kierownik Biura ds. Komunikacji
          Tel. + 48 22 826 02 39 wew. 139
          +48 509 202 012
          e-mail: media@nid.pl

          Do pobrania:
          informacja prasowa.doc
          spot radiowy kampanii.wav
          3 aspekty kampanii.pdf
          spot telewizyjny.mp4