2015.12.31
Protokół z przebiegu obrad jury Konkursu na opracowanie materiałów edukacyjnych dla szkół w zakresie dziedzictwa kulturowego.
Konkurs odbywał się w terminie 29.09.2015 – 16.11.2015 r.
Do konkursu nadesłano 32 prace.
Projekty oceniało jury w następującym składzie:
Beata Bauer- kierownik Zespołu do spraw organizacji kształcenia i upowszechniania wiedzy o dziedzictwie z Narodowego Instytutu Dziedzictwa
Agnieszka Sas – metodyk m. st. Warszawy
Piotr Szlązak – nauczyciel
Monika Zerek – nauczyciel
Anna Mirska-Czerwińska – Centrum Edukacji Obywatelskiej
Projekty oceniano wg następujących kryteriów:
Kryterium A - ocena przedstawionych Projektów konkursowych pod względem poprawności merytorycznej, zgodności z podstawą programową i adekwatności zaproponowanych Scenariuszy oraz materiałów pomocniczych do poziomu edukacyjnego odbiorców (w skali od 0 do 40),
Kryterium B - ocena przedstawionych Projektów konkursowych pod względem zastosowania aktywnych metod nauczania i nowoczesnych narzędzi (w skali od 0 do 40),
Kryterium C – ocena przedstawionych Projektów konkursowych pod względem atrakcyjności wizualnej i estetyki wykonania (w skali od 0 do 10),
Kryterium D – ocena przedstawionych Projektów konkursowych pod względem zawarcia propozycji indywidualizacji pracy (propozycje modyfikacji, rozszerzenia materiału w sposób umożliwiający pracę z uczniem zdolnym, z deficytami z zakresu umiejętności psychospołecznych oraz z uczniem o wybitnym potencjale w tym zakresie) (w skali od 0 do 10).
Jury postawiło nagrodzić 9 projektów:
1. Projekt 29 – Młoda Polska Krakowska
2. Projekt 3 – Przenośne centrum interpretacji dziedzictwa
3. Projekt 17 – Dziedzictwo kulturowe to rzecz do myślenia, nie tylko konserwacji
4. Projekt 27 – Pamięć przeszłości
5. Projekt 11 – Cykl lekcji integrujący język polski i historię w gimnazjum
6. Projekt 9 – Multiregion – czyli uczyć o Żuławach
7. Projekt 25 – Geny kultury
8. Projekt 20 – O dziedzictwie
9. Projekt 16 – Błękitne złoto Ziemi Kamiennogórskiej.
Laureatom przyznano nagrody finansowe w wysokości 4000 zł.
Do konkursu nadesłano 32 prace.
Projekty oceniało jury w następującym składzie:
Beata Bauer- kierownik Zespołu do spraw organizacji kształcenia i upowszechniania wiedzy o dziedzictwie z Narodowego Instytutu Dziedzictwa
Agnieszka Sas – metodyk m. st. Warszawy
Piotr Szlązak – nauczyciel
Monika Zerek – nauczyciel
Anna Mirska-Czerwińska – Centrum Edukacji Obywatelskiej
Projekty oceniano wg następujących kryteriów:
Kryterium A - ocena przedstawionych Projektów konkursowych pod względem poprawności merytorycznej, zgodności z podstawą programową i adekwatności zaproponowanych Scenariuszy oraz materiałów pomocniczych do poziomu edukacyjnego odbiorców (w skali od 0 do 40),
Kryterium B - ocena przedstawionych Projektów konkursowych pod względem zastosowania aktywnych metod nauczania i nowoczesnych narzędzi (w skali od 0 do 40),
Kryterium C – ocena przedstawionych Projektów konkursowych pod względem atrakcyjności wizualnej i estetyki wykonania (w skali od 0 do 10),
Kryterium D – ocena przedstawionych Projektów konkursowych pod względem zawarcia propozycji indywidualizacji pracy (propozycje modyfikacji, rozszerzenia materiału w sposób umożliwiający pracę z uczniem zdolnym, z deficytami z zakresu umiejętności psychospołecznych oraz z uczniem o wybitnym potencjale w tym zakresie) (w skali od 0 do 10).
Jury postawiło nagrodzić 9 projektów:
1. Projekt 29 – Młoda Polska Krakowska
2. Projekt 3 – Przenośne centrum interpretacji dziedzictwa
3. Projekt 17 – Dziedzictwo kulturowe to rzecz do myślenia, nie tylko konserwacji
4. Projekt 27 – Pamięć przeszłości
5. Projekt 11 – Cykl lekcji integrujący język polski i historię w gimnazjum
6. Projekt 9 – Multiregion – czyli uczyć o Żuławach
7. Projekt 25 – Geny kultury
8. Projekt 20 – O dziedzictwie
9. Projekt 16 – Błękitne złoto Ziemi Kamiennogórskiej.
Laureatom przyznano nagrody finansowe w wysokości 4000 zł.