DANE KONTAKTOWE
DANE TELEADRESOWE
Wyrażam zgodę na przetwarzanie i przetrzymywanie moich danych osobowych niezbędnych do korzystania z materiałów serwisu przez NID zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997r. (Dz. U. Nr 133, poz. 883).

PRZYPOMNIJ HASŁO

INFORMACJE OGÓLNE

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

    DLA WŁAŚCICIELI I ZARZĄDCÓW

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

      DLA SPECJALISTÓW

      Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

        << < KALENDARIUM / 2012 / KWI > >>

          DZIEDZICTWO
          KULTUROWE W REGIONACH

          mapa WYBIERZ WOJEWÓDZTWO
           
           
           
          Narodowy Instytut Dziedzictwa z nową identyfikacją wizualną
          2020.07.16

          Narodowy Instytut Dziedzictwa z nową identyfikacją wizualną

          Narodowy Instytut Dziedzictwa odświeża wizerunek – bazująca na dotychczasowym logotypie nowa identyfikacja wizualna zyskała dynamiczny, żywy i współczesny charakter. Odświeżenie brandingu NID miało na celu zachowanie możliwie wielu dobrych elementów z dotychczasowego logo przy jednoczesnym uporządkowaniu elementów samego znaku, języka graficznego marki i materiałów firmowych.

          Opracowanie nowych zasad identyfikacji wizualnej NID poprzedzone było wnikliwą analizą stanu obecnego i naszych potrzeb. O decyzji odświeżenia logo i uporządkowania zasad jego stosowania zadecydowały zatem względy praktyczne oraz konieczność rozwiązania dylematów, z którymi spotykaliśmy się na co dzień w kontekście wizerunku i komunikacji marki NID. – tłumaczy Bartosz Skaldawski, dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa.

          W związku z nową identyfikacją zmianom ulegną wszystkie materiały firmowe. Istotną zmianą będzie również zastosowanie nowego logo w komunikowaniu programów realizowanych przez NID i we współpracy z Instytutem projektów czy kampanii (m.in. zabytek.pl, edu.nid.pl, samorzad.nid.pl, Park Mużakowski, Wspólnie dla Dziedzictwa), które dotychczas przez zastosowanie własnego odrębnego brandingu nie były jednoznacznie kojarzone z Narodowym Instytutem Dziedzictwa.

          O wsparcie przy projekcie odświeżenia identyfikacji wizualnej Narodowy Instytut Dziedzictwa poprosił Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. W konsekwencji współpracy powstała księga znaku, a także projekty materiałów graficznych dla marki – od akcydensów po linię wizualną (key visual). Prace prowadzone były w sposób kolektywny, co oznacza, że nabór do wykonania postawionego przed STGU zadania nie był prowadzony na zasadzie konkursu, ale w nowej formule, w której doświadczony projektant kierował procesem, do którego zostali zaproszeni inni projektanci.

          NID rozpoczął proces wdrażania nowej identyfikacji wizualnej wraz z początkiem wakacji. Ze względu na wprowadzoną równocześnie nową strukturę organizacyjną Instytutu, proces ten będzie prowadzony stopniowo i obejmie siedzibę główną w Warszawie, 7 Oddziałów Terenowych, 8 Pracowni Terenowych oraz 3 Specjalistyczne Pracownie Terenowe na terenie całego kraju.

          Kolejnym etapem procesu wdrażania nowej identyfikacji wizualnej Narodowego Instytut Dziedzictwa będzie budowa nowej strony NID.PL, której projekt i architektura mają odzwierciedlać również nową strukturę organizacyjną Instytutu.

          Celem wszystkich zmian jest ujednolicenie i poprawa wizerunku NID, zwiększenie jego rozpoznawalności i tym samym promocja działalności Instytutu na polu wyznaczania i upowszechniania standardów ochrony oraz konserwacji zabytków, kształtowania świadomości społecznej w zakresie wartości i zachowania dziedzictwa kulturowego, a także gromadzenia i upowszechniania wiedzy o dziedzictwie.